09112730943
info@hilift.ir
1
  • خانه
  • درباره ما
    • تاریخچه
    • رزومه
    • گواهینامه
  • پروژه ها
  • طراحی و راه اندازی
    • مکانیک آسانسور
    • نصب درب و ریل آسانسور
    • ریل گذاری آسانسور
    • آهن کشی آسانسور
  • خدمات
    • تعمیرات آسانسور
    • سرویس آسانسور
    • بازسازی آسانسور
    • اجرای آسانسور
    • نصب آسانسور در ساختمانهای قديمی
  • نصب و راه اندازی بالابر
  • محصولات

سرویس و نگهداری آسانسور

خانه سرویس و نگهداری آسانسور

سرویس و نگهداری آسانسور دوره ای باعث می شود تا از هزینه های گزاف تعویض قطعه و تعمیرات جلوگیری کرد. تعمیر و سرویس نگهداری آسانسور مجتمع های مسکونی و تجاری با هم متفاوت است که در ادامه به طور اختصار به آن اشاره خواهیم کرد. همچنین سرویس و نگهداری انواع آسانسور هم به لحاظ هزینه و هم به لحاظ نوع تعمیر و سرویس متفاوت است. بهتر است بدانید سرویس و نگهداری آسانسور در شرکت های لیفت به صورت ماهیانه از 30000 هزار تومان ( سی هزار تومان ) به بالا شروع می شود و باز هم تاکید میکنیم قیمت تعمیر و سرویس و نگهداری آسانسور با توجه به نوع اسانسور ( آسانسور کششی ، آسانسور هیدرولیک ، آسانسور تک فاز ) و تعداد طبقات متفاوت است. همین طور قیمت سرویس نگهداری مجتمع های تجاری و عمومی کمی بالاتر از از سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان مسکونی است.

شرایط فعلی شاهد هستیم که بعضی از فروشندگان آسانسور پس از نصب آسانسور نگهداری آسانسور را به عهده نمی‎گیرند و بخشی از مشکلات از همین نقطه آغاز می‎گردد. در اینجا به نکته ی حساسی نیز باید اشاره کرد که بعضی از مالکین با استعلام گرفتن از شرکتها، همیشه به دنبال پائین ترین نرخ ارائه شده از سوی شرکتها یا افرادی که به صورت انفرادی نگهداری آسانسور را انجام می دهند، می‎باشند. در صورتیکه به جای توجه به قیمت پائین، باید به توانایی و تخصص شرکت یا فردی که قرار است نگهداری آسانسور را به عهده بگیرد، حساس بود. پس هرگز به خاطر قیمت پائین سرویس و نگهداری، آسانسور را در سرازیری خطرات و استهلاک سریع و مشکلات پس از آن قرار ندهید.

بازدید ماهانه آسانسور شامل چه مواردی می شود؟

این بازدید که هر ماه یکبار انجام‌می‌شود و مدت زمان انجام سرویس هم در آن طولانی نیست، به روغنکاری قطعات متحرک و چکاپ قسمت‌های مختلف بصورت کلی می‌پردازد. لازم است بدانیم که شرکت سرویس نگهداری آسانسور در این قراردادها هیچگونه مسئولیتی در قبال تعمیرات قطعات معیوب از جمله سیم بکسلها، موتور گیربکس و یا تابلو فرمان ندارد. بسیاری از خدمات و بازبینی‌های دیگری هم در این بازدیدهای ماهانه صورت می‌گیرد. از جمله:

آچارکشی قطعات و متعلقات

روغن کاری ریل ها و بازبینی

کنترل موتور گیربکس

وضعیت تابلو فرمان آسانسور

وضعیت کابین، رنگ و تهویه

هم سطحی طبقات ( لول گیری )

کنترل و بازبینی وضعیت درهای اتاقک آسانسور

تست و بازبینی پاراشوت

بازبینی سیم بکسلها

Black out

شرکت سرویس و نگهداری آسانسور چه کارهایی را باید هنگام بازدید انجام شود؟

  • بازدید روغن گیربکس
  • بازدید روغن موتور
  • بازدید لنت ترمز
  • بازدید کنتاکت های سیستم ترمز
  • بازدید کنتاکت گاورنر
  • بازدید سیم بکسل گاورنر
  • بازدید کنتاکت‎های سیم بکسل و سیستم اورلد
  • بازدید و کنترل سیم بکسل‎ها (نداشتن زدگی، روغن مغزی کنفی، و کشش مناسب باشند.)
  • کنترل سفت بودن کلیه بولت ها و پیچ و مهره‎های اتصالات
  • کنترل تمامی اجزاء متحرک آسانسور در موتورخانه
  • اطمینان از وجود قلاب و پلاک تناژ آن در بالای چاه آسانسور
  • دقت به دمای موتورخانه نسبت به فصل
  • تست فن موتورخانه
  • مناسب بودن روشنایی موتورخانه
  • تمیزکاری قطعاتی که روغنی شده و گردگیری کلیه تجهیزات
  • نظافت کامل موتورخانه
  • اطمینان از وجود دستورالعمل زمان قطع برق و دستورات مربوط به انتقال کابین به نزدیک‎ترین طبقه، در موتورخانه
  • اطمینان از وجود برچسب شماره قطعات اصلی آسانسور جهت شناسایی
  • (موتورگیربکس، تابلو کنترل، و…در موتورخانه های دوبله)

سرویس و نگهداری کابین آسانسور شامل چه مواردی می شود؟

  1. باز و بسته شدن نرم و روان درب کابین
  2. تمیز بودن شیارهای ریل درب کابین
  3. توقف هم‎سطح کابین در تمامی طبقات
  4. محکم بودن بست‎های دستگیره داخل کابین
  5. مناسب بودن اتصال آئینه به دیوار کابین (بدون لقی باشد) و اطمینان از الصاق برچسب مخصوص پشت آئینه که در صورت شکستن از پرتاب قطعات خرد آن جلوگیری شود.
  6. اتصال کامل شستی داخل کابین در محل مربوطه
  7. عملکرد مناسب کلید توقف اضطراری
  8. عملکرد مناسب کلید باز نگه‏داشتن درب کابین
  9. عملکرد مناسب کلید بستن درب کابین
  10. عملکرد صحیح کلید زنگ اخبار
  11. اطمینان از سالم بودن چراغ روشنایی اضطراری
  12. اطمینان از سالم بودن شارژر(باطری) روشنایی اضطراری
  13. موجود بودن پلاک ظرفیت و مشخصات آسانسور
  14. وجود دستورالعمل زمان قطع برق برای مسافرین
  15. سالم بودن کفپوش کف کابین
  16. نظافت داخل کابین
  17. محکم بودن سقف کاذب و بی صدا بودن آن

سرویس آسانسور قسمت بیرونی کابین چه مواردی را در بر می گیرد؟

  • کنترل اتصالات دیوارها و فرانت پانلهای کابین (بدون لقی و لرزش باشد)

  • کنترل اتصالات و زه‎های سقف و کف کابین

  • موجود بودن نرده حفاظ دور سقف کابین برای ایمنی نصاب و تعمیرکار و سرویس‎کار

  • اتصالات سیستم درب کابین به صورت صحیح و مناسب باشد بدون درگیری و سر و صدا کردن درب

  • رگلاژ کردن تسمه نقاله بازکننده درب

  • سرعت باز و بسته شدن درب کابین مناسب و طبق زمان تعیین شده باشد.

  • فعال بودن سیستم بازگشت سریع درب در صورت وجود مانع مقابل درب کابین

  • شدت ضربه زدن درب در برخورد با مانع مناسب و بی‎خطر باشد.

  • عملکرد کمان درب‎بازکن مناسب و دقیق باشد. (در کابین های بدون درب مگنت درب‎بازکن)

  • سالم بودن لقمه‎های کفشک ریل درب کابین

  • باز و بسته شدن نرم و بی‎صدای درب کابین

  • سالم بودن سیل (ریل) درب و تمیز بودن شیارها

  • عمود بودن لنگه درب‎ها و محکم بودن پیچ های نگهدارنده درب‎ها.

  • عملکرد کنتاکت های درب کابین در زمان باز و بسته شدن درب

  • کیپ شدن درب با فرانت پانل در زمان بسته شدن درب کابین

  • فعال بودن سیستم ترمز درب (کلاچ درب)

  • در مدار بودن فتوسل درب

  • فعال بودن سیستم اورلد/ کنترل وزن- در آسانسورهایی که به این سیستم مجهز هستند.

  • عدم سائیدگی لقمه‎های کفشک ریل کابین

  • عدم سائیدگی لقمه‎های کفشک ریل وزنه

  • تنظیم بودن فاصله بین کفشک های ریل کابین و ریل(کابین لقی نداشته باشد)

  • تنظیم بودن فاصله بین کفشک های ریل وزنه و ریل (فریم وزنه لقی نداشته باشد)

  • وزنه های تعادل به خوبی مهار شده باشند.

  • عدم لقی کابین در جهات مختلف نسبت به ریلها

  • سالم بودن روغن‎دان‎های ریل کابین/ و سلامت نمد روغن رسان به ریلها

  • سالم بودن روغن‎دان‎های ریل وزنه/ و سلامت نمد روغن رسان به ریلها

  • تست روغن کنف داخل سیم بکسل(خشک نبودن سیم بکسلها)

  • مهار بودن سیستم ریویزیون روی کابین و بدون عیب بودن سیتم سیم‎کشی ها

  • موجود بودن ریویزیون پرتابل( ریویزیون متحرک دستی)

  • در مدار و فعال بودن کلید استپ ریویزیون

  • فعال بودن کلید جهت بالادر ریویزیون

  • فعال بودن جهت پائین در ریویزیون

  • موجود بودن پوشش و حفاظ مناسب روی کابلها و سیم‎کشی سقف کابین

  • در مدار بودن کنتاکت پاراشوت

  • در مدار بودن کنتاکت شالتر

  • کنترل یک نواخت بودن فاصله ریلها در طول چاه و روان بودن حرکت کابین (عدم تنگ و گشاد شدن فاصله ریل‎های عمودی)

  • تمیز و روغنی بودن ریل‎های کابین

  • تمیز و روغنی بودن ریل‎های وزنه

  • کنترل کلیه براکتهای ریل کابین و محکم بودن لقمه‎های ریل

  • کنترل کلیه براکت‎های  ریل وزنه و محکم بودن لقمه‎های ریل

  • کنترل پشت بندهای ریل کابین/ کامل بودن پیج و مهره

  • کنترل پشت بندهای ریل وزنه/ کامل بودن پیچ و مهره

  • کنترل نقاط اتصال هنگل کابل (کابل OS به کابین و زیر سقف و آزاد بودن آن در حین حرکت کابین و عدم درگیری کابلها با قطعات و تجهیزات داخل چاه)

  • کنترل کلپیس های کلیه سیم بکسلهای روی کابین

  • محکم بودن سینی زیر درب کابین و تنظیم بودن فاصله آن

  • محکم بودن تجهیزات زیر کابین

سرویس و نگهداری چاهک آسانسور

کامل و سالم بودن کلیه لامپ‏های روشنایی

فعال بودن کلید قطع و وصل روشنایی در پائین چاه

موجود بودن پله مناسب برای وارد شدن به کف چاه

تمیز بودن کف چاه آسانسور

عدم وجود آب و رطوبت در کف جاه آسانسور

سالم بودن سکو‎های ضربه گیر کابین و وزنه تعادل

استقرار مناسب ضربه گیر های کابین روی سکو‎ها

استقرار مناسب ضربه گیرهای وزنه تعادل روی سکوها

کشش مناسب سیم بکسل گاورنر بر روی فلکه ته چاه

عملکرد مناسب فلکه ته چاه و کنترل بوشها و گیریس کاری یا روغن‎کاری قسمتهای مورد نیاز

کنترل سینی های زیر درب طبقات و رعایت فاصله استاندارد آنها

عملکرد مناسب بازوی قفل درب/ کمان درب/ مگنت درب(در تمامی طبقات)

سالم بودن ریل آلومینیومی دربها(درب‎های اتوماتیک)

سالم بودن دیکتاتورها و فشار مناسب ضربه(درب‎های لولایی)

تمیز بودن ریل‎های آلومینیومی(درب‎های اتوماتیک)

کشش مناسب فنر درب(درب‎های لولایی)

تنظیم بودن فاصله کابین با درب‎های طبقات

آزاد بودن زنجیر جبران و عدم درگیری آن با اجزای داخل چاه(در آسانسورهایی که دارای زنجیر می‎باشند)

آزاد بودن زیر ریل‎های کابین

آزاد بودن زیر ریل‎های وزنه

اطمینان از نصب مهار روی وزنه‎های تعادل در قاب وزنه

کنترل سالم و مناسب بودن تسمه کشی یا هر نوع حفاظ وزنه ها

کنترل سالم بودن پوشش کامل کانال‎های سیم‎کشی داخل چاه

کنترل کلیه کلیپس‏های سیم بکسل قاب وزنه و کابین

قیمت هر طبقه سرویس آسانسور چقدر است؟

نرخ مصوب هزینه ی تعمیر آسانسور و سرویس و نگهداری آسانسور توسط سندیکای آسانسور و پله برقی ایران به طور سالانه تعیین می شود. در ایران، سندیکای صنایع آسانسور و پله‌ برقی و خدمات وابسته یا ISEEI سالانه نرخ‌ نامه مصوبی را برای قرارداد های سرویس و نگهداری آسانسور و همین‌ طور پله‌ های برقی تدوین می‌کند.

باید دانست که سرویس  آسانسور در ساختمان های مختلف مانند ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی با هم تفاوت دارند. البته در اجرای سرویس تعداد طبقات نیز مورد توجه است. معمولا ساختمان‌ های با تعداد بالای طبقات و واحد های اداری و مجتمع‌ های مسکونی، قرارداد های طولانی مدتی را با شرکت‌ های تعمیر و نگهداری آسانسور منعقد می‌ کنند. قیمت هر طبقه سرویس آسانسور بستگی به عواملی چون توقف . ترافیک و شلوغی طبقات دارد. ساکنین ساختمان ( حتی ساکنین طبقه هم کف ) موظف اند به صورت ماهیانه مبلغی را برای سرویس آسانسور به شرکت نگهدارنده آسانسور بپردازند. طبقه ای که بیشترین تردد و ترافیک و توقف را داشته باشد هزینه بیشتری پرداخت خواهد کرد. با رعایت نظم در بازدید ها و اقدام به موقع در خدمات رسانی هزینه سرویس آسانسور همانطور که قبلا تعیین شده است به شرکت مورد نظر پرداخته می شود.

قیمت سرویس و نگهداری آسانسور مجتمع های تجاری

هزینه تعمیر آسانسور و تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور در بازار خدمات آسانسور، برحسب سرویس‌دهنده، مناطق، ساختمان‌ها و…، تفاوت‌هایی دارند. عواملی مانند ترافیک استفاده از آسانسور، ظرفیت آسانسور، عمر آسانسور، کیفیت قطعات، و منطقه ساختمان در آیتم‌های قیمتی تاثیرگذار است.

عامل مهم دیگر در هزینه نگهداری و تعمیر آسانسور عمر و میزان کارکرد آن است که حتما توسط فرد کارشناس در برآورد و اعلام هزینه تعمیر آسانسور و یا نگهداری آن مورد توجه جدی قرارمی‌گیرد. قیمت سرویس نگهداری در پاساژ ها ، ادارات و مجتمع های تجاری کمی بالاتر از ساختمان های مسکونی است . به طور مثال سرویس نگهداری یک پاساژ چهار طبقه به طور میانگین از ماهی 70 هزار تومان شروع می شود. برای اطلاع از نحوه سرویس و قیمت دقیق حتما با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

قیمت سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان مسکونی

هزینه سرویس و نگهداری آسانسور ساختمان های مسکونی به ازای هر طبقه افزایش پیدا می کند. به طور مثال هزینه سرویس نگهداری در ساختمان مسکونی از سی هزار تومان شروع می شود و با توجه به شرایط گفته شده افزایش پیدا می کند. هزینه تعمیر آسانسور و تعرفه سرویس و نگهداری آسانسور در بازار خدمات آسانسور، برحسب سرویس‌دهنده، مناطق، ساختمان‌ها و…، تفاوت‌هایی دارند. عواملی مانند ترافیک استفاده از آسانسور، ظرفیت آسانسور، عمر آسانسور، کیفیت قطعات، و منطقه ساختمان در آیتم‌های قیمتی تاثیرگذار است.

پس از اتمام کلیه مراحل سرویس اسانسور توسط سرویس‎کار، یک نسخه از فرم چک لیست انجام شده که دارای:

* تاریخ

* ساعت شروع عملیات

* ساعت خاتمه عملیات می‎باشد و به امضاء سرویس‎کار رسیده است، تحویل مسئول ساختمان می‎گردد.

* ضمن اینکه مسئول ساختمان موظف است روی فرم مخصوص سرویس‎کار صحت عملیات و زمان ثبت شده را تائید و امضاء نماید.

مقالات و اخبار

  • اخبار (3)
  • پاسخ به سئوالات (3)
  • معرفی قطعات و لوازم (1)
  • مقالات (4)

دسته‌ها

  • اخبار (3)
  • پاسخ به سئوالات (3)
  • معرفی قطعات و لوازم (1)
  • مقالات (4)
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به محمد بیات می باشد. طراحی سایت و سئو سورنا